|
 |
|
|
Dit betreft administratieve online software voor ZZP, Midden- en kleinbedrijf. De insteek is om geen boekhoudsoftware te produceren, maar administratiesoftware.
Het moet de ondernemer een eenvoudig gereedschap bieden om de noodzakelijke administratie te voeren.
We hebben al meer dan 12 jaar ervaring met administratieve software voor Herbalife distributeurs en willen die kennis nu inzetten voor allerhande branches.
Door de toepassing als Cloud software aan te bieden kan men altijd en overal en met elk device bij de administratie. Een aparte mobiele interface maakt ook de toegankelijkheid via smartphones en tablets comfortabel.
|
|
MKB Cloud Business Software nu voor €100,- (excl.btw) voor 24 maanden gebruik.
(het abonnement gaat pas in na de officiële lancering).
|
|
Klik op een titel hieronder voor meer informatie.
|  |
|
Klanten & Prospects
Dit omvat alle debiteuren waar verkoopfacturen voor worden gemaakt en potentiële debiteuren. De klanten en prospects kunnen zowel particulieren als ZZP'ers als bedrijven met personeel zijn. De gegevens die beheerd kunnen worden zijn afhankelijk van deze status (bijv. BTW nummer, KvK registratie en eventueel personeel).
Leveranciers
Dit zijn alle leveranciers waarmee gewerkt wordt en dus waar producten of diensten worden ingekocht. Ook hier gelden de drie bovenvermelde statussen.
Personeel
Voor MKB is hier de mogelijkheid om de personeelsadministratie bij te houden. Zaken zoals personeelsnummer, functie, datum in- en uitdienst, soort arbeidsovereenkomst, salaris, etc.
Er zal een database van functies aanwezig zijn, opgesplitst per branche. Hieruit kan eenvoudig gekozen worden.
Groepen
U kunt personen/bedrijven groeperen. U maakt hier zelf groepen voor aan. Voorbeelden zijn: kerstpakket, personeelsvereniging, nieuwsbrief, etc.
|
|  |
|
Artikelen & Voorraad
Hier houdt u een overzicht bij van alle artikelen die u aan uw klanten aanbiedt. De voorraadsaldi worden bij ontvangen van bestellingen en bij verkoop aan klanten automatisch bijgewerkt. Er kan per artikel een minimum voorraad worden opgegeven zodat het systeem u erop attendeert wanneer er weer bijbesteld moet worden.
Artikelen kunnen in diverse eenheden voorkomen (stuks, kilogrammen, liters, dozen, blikken, etc.). Tevens is er een omrekenfactor van inkoop- naar verkoopeenheden. Bijvoorbeeld u koopt één doos in en u verkoopt 10 blikken (1 doos bevat 10 blikken).
U kunt een btw tarief, en verschillende leveranciers aan een artikel koppelen.
Artikelen kunnen per categorie gegroepeerd worden. U kunt deze categorieën zelf aanmaken.
Bestellingen
Voor aanvulling van uw voorraad plaatst u bestellingen bij uw leverancier(s). U kunt dat manueel doen of automatisch bestelorders laten genereren op basis van tekorten (minimum voorraad). Er wordt automatisch teruggerekend van verkoopeenheden naar inkoopeenheden.
Het systeem kan een bestelbon genereren op basis van een standaard sjabloon of volgens een door u opgemaakt sjabloon.
Voorraadgeschiedenis
Er wordt automatisch een overzicht bijgehouden van het verloop van uw voorraad. Dit wordt in grafiekvorm gepresenteerd.
|
|  |
|
Verkoopfacturen
Dit betreft de facturen voor geleverde diensten en producten aan uw klanten. U selecteert eenvoudigweg de betreffende klant en voegt één of meer producten uit uw voorraad toe (voorraad wordt automatisch bijgewerkt), en/of u voegt geleverde diensten toe. Totaalprijs, btw, kortingen, etc. worden automatisch berekend. De factuur wordt opgemaakt op basis van een standaard sjabloon of volgens een door u gemaakt sjabloon. Deze kan vervolgens meteen per e-mail naar de klant worden verzonden.
Betalingen van de factuur houd u hier ook bij. Ook het maken van creditfacturen hoort uiteraard tot de mogelijkheden.
Offertes
Dit zijn in feite pro forma facturen. Deze worden volgens een apart sjabloon opgemaakt en er hangt uiteraard geen betaling aan. Desgewenst kan een offerte naar een factuur worden omgezet. Ook de opvolging (herinnering) van uitstaande offertes wordt door het systeem bijgehouden.
Bonussen & commissies
Dit bevat inkomsten die u ontvangt uit indirecte verkoop. Bijvoorbeeld bonussen van uw leveranciers.
Doelstellingen
U kunt op maandbasis doelstellingen ingeven voor omzet en winst. Het systeem toont u dan voortdurend hoever u van deze doelstellingen verwijderd bent.
Verkoopstatistieken
Een overzicht in grafiekvorm van uw verkoopresultaten (omzet, winst, doelstellingen).
|
|  |
|
Tijdverantwoording
U kunt hier de door u (en uw personeel) besteedde tijd bijhouden. "Wat is waaraan besteed". Dit is o.m. nuttig voor nacalculatie.
Taken
Taken zijn uit te voeren werkzaamheden die aan een persoon zijn gekoppeld (uzelf of uw personeel). Een taak heeft een deadline. Van de werkzaamheden kan de voortgang bijgehouden worden (percentage) en ze verschijnen als herinnering in het systeem zolang niet voltooid.
|
|  |
|
Algemene kosten
Hier houdt u allerhande kosten bij die voor de bedrijfsvoering nodig zijn (kantoorkosten, investeringen, gereedschappen, etc.). De kosten zijn naar categorieën ingedeeld. Deze categorieën kunt u zelf naar behoefte aanmaken.
Eigen gebruik
Hier houdt u de kosten bij van artikelen die u voor eigen gebruik of promotie heeft verbruikt, alsmede artikelen die over datum zijn en dus niet meer verkocht kunnen worden. Het systeem boekt deze automatisch af uit uw voorraad.
Rittenadministratie
Gemaakte kilometers worden hier per rit bijgehouden. Van waar naar waar, voor welk doel, met welk voertuig en eventueel door welke persoon.
Inkoopkosten
Dit zijn kosten t.g.v. het inkopen van voorraad. Dit wordt in principe automatisch doorgeboekt bij het ontvangen van bestellingen.
|
|  |
|
Kas & bankrekeningen
Dit is een overzicht van de saldi van uw kas en van uw bankrekeningen. Vanuit inkoop, verkoop en kosten kunt u desgewenst automatisch transacties door laten boeken naar dit overzicht. Dus bijvoorbeeld bij een contante betaling van een verkoopfactuur, wordt het saldo van uw kas automatisch opgehoogd.
BTW aangifte
Uw periodieke btw aangifte wordt op basis van de administratie volledig automatisch doorgerekend en het resultaat wordt gepresenteerd in hetzelfde formaat dat de Belastingdienst hanteert. Gemakkelijker kan niet.
Jaarrekening
Met enkele klikken rubriceert u uw inkomsten en kosten en wordt er een jaarrekening geproduceerd. Zo heeft u snel op elk gewenst moment een vinger aan de pols, maar u bespaart ook op kosten voor uw boekhouder of accountant.
|
|  |
|
• Exporteren van gegevens
• Aparte inlogfunctionaliteit voor uw boekhouder of accountant.
• Beveiliging van gegevens door SSL (Secure Socket Layer).
• Mobiele interface voor eenvoudige toegankelijkheid van de belangrijkste functies via mobiele apparaten (met bediening via aanraakscherm).
• Duidelijke instructies via video's (YouTube)
|
|
|
|